
Ympäristöä tukevat sosiaaliset kampanjat ovat nykyään suosittuja eri toimialoilla. Kampanjoilla pyritään madaltamaan ympäristökynnystä ja lisäämään ympäristönsuojeluun liittyvää tietoisuutta.
Erityisesti digitaalisen markkinoinnin puolella ollaan hyvin innoissaan uusien sosiaalisten kampanjoiden edistämisestä. Yritykset käyttävät verkkosivuja, some-kanavia sekä videoita luodakseen tietoisuutta enemmän ympäristöoireista ja tarjotakseen ratkaisuja niiden poistamiseksi. Voimme nähdä erilaisia hashtageja, joita kannattaa seurata, mukaan lukien #zerowaste ja #biohacking.
Yritykset voivat myös auttaa ihmisiä pienillä asioilla tilauksista ja pakkausten kierrätyksestä suurimpaan ympäristövaikutuksen tekemiseen jossain muussa pidemmällä ajanjaksolla. Tietoisesti rakennetulla kampanjalla voi auttaa meitä kaikkia parantamaan maailman tilaa sopivalla tavalla.
Loppujen lopuksi, sosiaalisten kampanjoiden avulla voimme saavuttaa erittäin voimakkaan vaikutuksen ympäristöön ja lisätä tietoisuutta maapallon vaihtelevista ongelmista. Niihin osallistuminen voi auttaa meitä kaikkia tekemässäkin maailmasta paremman paikan elämiseksi.
Tänään keskustelemme ympäristöön kannustavasta sosiaalisesta kampanjasta. Ympäristöasiat ovat meille kaikille erittäin tärkeitä ja aina kun voimme, meidän tulisi ottaa pieni osa siitä, mitä voimme tehdä ympäristömme hyväksi.
Kampanjat voivat olla hyvä tapa viedä tietoa ympäristöasioista. Esimerkiksi useilla paikkakunnilla ympäri maailmaa on sosiaalisia verkoistoja, joiden avulla voimme levittää tietoisuutta ympäristöasioista ja mahdollisista ratkaisuista. Kampanjoil pi on mahdollista yhdistää teema, jonka avulla voidaan saada useita ihmisiä osallistumaan yhdistettyyn toimintaan.
Tietoisuuden lisäksi meidän tulisi ottaa myös toiminnallisia askeleita, joiden avulla voimme auttaa parantamaan ympäristömme tilaa. Yrityksillä ei tule olemaan vain sanomaa, vaan heidän pitäisi myös auttaa in enemm m eitt ai notto maan kon kretiat oostuk set, jotka voivat lis ä t&# 228; yr ityst ent hen kilöst ö n ja asiakkaid en ammattialan yhteiskun nan va ins i ta dutai panostamaan sta . Yrityksill ä tulisi myös h uomioida ymp&# 228;ris trio n haitallisten vaikutusten v&# 228;hen t äminen tuotte eiden ja palvelujen tuottamiseksi.
Suomalaiset yritykset ovat aktivoituneet tukemaan ympäristöä viime aikoina. Yksi tavoista, jolla tukea voi antaa, on sponsoroida sosiaalisen median kampanjaa, joka kannustaa ympäristöystävällisiin tekoihin.
Olimme innoissamme saadessamme ulkomaisen peliyhtiön ottamaan osallistuvan sosiaalisen median kampanjaamme. He nimittivät sen #GoingGreen, ja se painotti asioita kuten uusien energiatehokkaiden laitteiden käyttöönottoa, erityisesti yritysasiakkaille. Kampanjan tavoitteena oli myös tuoda esiin korvaamattomia ekosysteemin palveluita ja ominaisuuksia ja nostaa ympäristöystävällisiä tuotteita esille.
Kampanja toimi hyvin. Kampanjan lopputuloksena suuren osan yritysasiakkaista sopi asentaa kestävän energiatehokkuuden laitteita, mikä auttoi vahvistamaan yrittäjien sitoutumista alueelle. Kampanjan aikana tehtiin myös rahankeräys luonnossuojelreyhmittymille ja merialueille. He keräsivät rahaa, jota käytettiin paikallisten meriolojen ja lajien suojeluun. Lisäksi kampanja auttoi lisäämään ihmisten tietoisuutta tiukkojen ympäristövaatimusten mukaisten tuotteiden hankinnasta ja liiketoiminnasta.
Olemme iloisia ja ylpeitä siitä, että teimme osaltamme ranta-alueen ekologian suojelussa ja osallistuimme vahvasti ympäristöasenteiden muuttamiseen. Olemme varmoja siitä, että sosiaalinen media antaa meille mahdollisuuden saada lisätietoa yrittäjien, luontokylien ja paikallisten yhteisöjen menestymisestä ja parantaa siten elinolosuhteita alueellamme ammatillisen median keinoin.
Ympäristösuojelun merkitys kasvaa jatkuvasti ja yritykset ovat ottaneet vastuun omasta osastaan. Monet Yhdysvaltain johtavista pörssiyhtiöistä lanseerasivat verkkosivuston, jonka avulla ne tarjoavat sosiaalisen kampanjan ympäristönsuojelua varten.
Tuoreimpana esimerkkinä yrityksen yhteiskuntavastuusta on Starbucksin #SustainabilityMatch-kampanja. Kampanjan tarkoituksena on tehostaa niiden palveluiden edistämistä, joilla ihmiset voivat osallistua ympäristönsuojeluun. #SustainabilityMatch sisältää monenlaisia toimia: voit esimerkiksi ilmiantaa oitis vanhat huonekalut uusiokäyttöön, verkostoitua paikallisen ympäristöryhmän kanssa ja vapaaehtoistyöhön. Lisäksi Starbucksilla on #BringYourOwnCup-kampanja, jilka pyrkii kannustamaan ihmisiä käyttämään kevyttä ja uudelleenkäytettävää termospulloa vahvan take away -kahvin sijaan.
Sosiaalinen media on erittäin tehokas tapa saavuttaa suuri yleisö ja levittämällä ekologista viestiä. Useat eri yritykset kuten Autodesk, Spotify ja Facebook levisivät #SustainabilityMatch -viesti heid´n sosiaalisen median kanaviin ja osoittivat aitonaisesti tukevuuttaan ympäristönsuojeluun.